|
|
Jaunumu arhivs04.01.2016 Tāpat mūsu plānos 2016. gadam: Bez uzmanības neatstāsim arī izmaiņas likumdošanā. Mēs pastāvīgi sekojam šīm izmaiņām un operatīvi uz tām reaģēsim, saskaņojot ar tām accorprofi. 04.01.2016 Gadījumā, ja jums nav noslēgts tehniskās apkalpošanas līgums, programmas atjauninājumi un speciālista konsultācijas notiek par atsevišķu samaksu. Šajā piekļuves atsaucē Jūs varat iepazīties ar tehniskās apkalpošanas līguma noslēgšanas noteikumiem, kā arī mūsu pakalpojumu cenām šāda līguma neesamības gadījumā. Vēršam Jūsu uzmanību uz to, ka, sākot no 2016. gada, mainījušies
programmas vienreizējās atjaunināšanas noteikumi (ja nav noslēgts
TA līgums). Tostarp mūsu pastāvīgajiem klientiem, ar kuriem noslēgts TA līgums, noteikumi nav mainījušies. Pasūtiet tehniskās apkalpošanas līgumu, aizpildot anketu. Programmas atjauninājumu lejupielādes funkcijas aktivizēšanai ienāciet sadaļā accorprofi SERVISS, un nospiediet taustiņu “accorprofi atjaunināšanas pieslēgšana” (ar pelēku atslēdziņu kreisajā pusē). Uz ekrāna atvērsies formā, kurā būs norādīts Jūsu datora identifikācijas numurs. Atbildiet uz jautājumiem par Jūsu uzņēmuma nosaukumu, licences numuru un apmaksātā rēķina numuru, pēc tam nospiediet taustiņu “Nosūtīt Jūsu pieteikumu uz e-pasta adresi accorprofi@gmail.com”. Rezultātā palaidīsies pasta klienta programma, kas instalēta Jūsu datorā (piemēram, Microsoft Outlook vai Outlook Express), kur viss jau būs aizpildīts un Jums tikai būs jānospiež taustiņš “Send”. Gadījumā, ja Jūsu datorā nav instalēta pasta klienta programma, nosūtiet informāciju par identifikācijas numuru uz mūsu e-pastu accorprofi@gmail.com no sava pasta. Neaizmirstiet vēstulē norādīt Jūsu uzņēmuma nosaukumu un apmaksātā rēķina numuru. Pēc Jūsu pieteikuma vēstules saņemšanas mēs nosūtīsim Jums kodu, kuru jāievada logā “Pieslēgšanas kods”. Tādējādi atjauninājumu lejupielādes taustiņš aktivizēsies, un Jūs varēsiet lejupielādēt programmas atjauninājumus savā datorā. 08.11.2015 Bet mēs negaidīsim jaunā gada sākumu un jau tagad ieviesām programmā virkni būtisku pilnveidojumus, kurus varam uzskatīt par jaunās versijas daļu. Gadījumā, ja esat atjauninājuši ACCORprofi pēdējo 2 mēnešu laikā, noteikti jau ievērojāt tās. Īsumā apskatīsim šos pilnveidojumus, kas programmā ieviesti septembrī-oktobrī (sīkāk ar tiem varat iepazīties ar programmas jaunajā aprakstā, kuru mēs plānojam palaist 2016. gadā): 1. Darbinieku statusu saraksts sakārtots saskaņā ar izmaiņām,
kas ir spēkā no 2015. gada (sadaļa ALGA – Personāls, funkcija Ctrl+S); Tāpat vēršam Jūsu uzmanību tam, ka sakarā ar būtiskiem programmas pilnveidojumiem 2016. gadā iespējamas cenu izmaiņas par vienreizējo atjauninājumu. Tomēr šīs izmaiņas skars tikai tos mūsu klientus, kuri nav atjauninājuši programmu (nav apmaksājuši atjauninājumus) vairāk nekā gadu. Pārējiem ACCORprofi lietotājiem (tiem, kuri noslēguši tehniskās apkalpošanas līgumu, kā arī tiem, kuri apmaksājuši programmas vienreizēju atjaunojumu 2015. gadā) cena nemainās. 04.08.2015
Problēmas būtība bija šāda:
Svarīgi, ka turpmākajos programmas atjauninājumos šie iestatījumi nepazudīs. Atjaunotajā atskaišu formu sarakstā būs gan visas standarta formas (tai skaitā arī jaunās atskaišu formas, ja tādas parādījušās atjaunināšanas laikā), gan arī tāds formas, kuras agrāk papildus aktivizējis pats lietotājs. Vienlaikus atrisināta arī problēma ar maksimālo formu skaitu
sarakstā. Vecajā versijā dizaina īpatnību dēļ (“pogu” veidā) bija ierobežots
maksimālais piedāvājamo formu skaits katrā programmas sadaļā – ne vairāk par
deviņām. Formu saraksts drīkstēja būt jebkura garuma, bet tā “redzamā” daļa
– tikai pirmās deviņas no saraksta. Attiecīgi pēc katras atjaunināšanas programmas
lietotājam ar Ctrl+D bija jāieiet sarakstā un dzēst viņam nevajadzīgās formas,
lai paceltu uz augšu pirmajās rindās tās deviņas formas, kuras viņam nepieciešamas
darbam.
Lai aktivizētu visas jaunākās izmaiņas, atjauniniet programmas versiju, nospiežot pogu “ACCORprofi atjaunināšana” (trešā no apakšas) sadaļā “Serviss”. Atgādināsim, ka iespēju brīvi atjaunināt programmu izmanto visi mūsu klienti, kuri apmaksājuši rēķinus par tehniskās apkalpošanas līgumu 2015. gadam, kā arī tie, kuriem vēl nav beidzies bezmaksas tehniskās apkalpošanas gads kopš programmas uzstādīšanas. 13.07.2015 Papildinātas izmaiņas sadaļā “Alga”, kas ieviestas gada sākumā
un saistītas ar piemaksu aprēķināšanu (darbs naktīs un svētku dienās, pārstrāde)
darbiniekiem ar fiksētu mēneša likmi (algu). Algas parametru sarakstā
pievienots jauns aprēķina parametrs: “05A – Kalendāra darba stundas”,
uz kura pamata tagad tiek aprēķināta stundas vidējā samaksa piemaksām. Agrāk
stundas vidējā samaksa tika aprēķināta, dalot faktisko algu ar faktiski nostrādāto
stundu skaitu (neņemot vērā pārstrādi), kas varēja radīt nelielu kļūmi gadījumā,
kad faktiski nostrādāto stundu skaits atšķīrās no kalendāra stundu skaiu. Vēršam jūsu uzmanību uz to, ka izmaiņas skar tikai piemaksas darbiniekiem ar fiksētu mēneša likmi (algu). Darbiniekiem ar fiksētu stundas likmi viss paliek bez izmaiņām. Tāpat izdarīts tā, lai pēc programmas versijas atjaunošanas piemaksu aprēķināšanas izmaiņas sāk darboties tikai sākot ar kārtējo mēnesi un nerada izmaiņas ar atpakaļejošu datumu atskaitēs par iepriekšējiem mēnešiem. Eksportējot datus no tabelēm, aprēķinos jaunajam parametram (“05A – Kalendāra darba stundas”) tiks piešķirta vērtība atkarībā no aprēķina: likumdošanā noteiktās kalendāra darba dienas mēnesī reizināt ar darbinieka darba stundu skaitu dienā saskaņā ar darba līgumu (vērtība, kas ievadīta tabeles zaļajā rūtiņā). Vēl viena izmaiņa – tāpat sadaļā “Alga”. Tā saistīta ar sociālā
nodokļa (VSAOI) aprēķinu gadījumā, ja tiek pārsniegts bruto algas maksimums
(limits), kas tiek aplikts ar šo nodokli (48600 eiro gadā). Mūsu ieteikums: gadījumā, ja jūsu uzņēmumā iespējama situācija, kad darbinieks (vai darba devējs) pārsniedz VSAOI apliekamās bruto algas maksimumu, pēc visu datu ievadīšanas par mēnesi izdrukāt atskaites formu “Algas nodokļa aprēķins” un paskatīties, vai tajā ir summas tabeles ailēs “Darba ņēmējs: starpība” un „Darba devējs: starpība”. Ja tās ir tukšas – tātad viss ir kārtībā, varat neuztraukties. Ja tomēr tajās uzrādās kaut kādas summas (uzskatāmības labad tās attēlotas sarkanā krāsā), jāatgriežas sadaļā “Aprēķins” un jāievada šīs vērtības īpaši šim nolūkam pievienotajos parametros: “23A – VSAOI korekcija (d. ņēmējs)” un “23B – VSAOI korekcija (d. devējs)”. Šie parametri paredzēti, lai koriģētu pēc VSAOI standarta likmēm aprēķinātās summas darbiniekam un darba devējam. VSAOI noteiktā bruto algas maksimuma pārsniegšanas fakts arī atspoguļosies atskaitē “Ziņojums par VSAOI un IIN”, kas tiek eksportēts uz EDS. Tur darbiniekam, kas pārsniedzis maksimumu, tiek piešķirts statuss “DŅ, kura darba ienākumi sasnieguši VSAOI maksimumu”. Šai gadījumā EDS sistēma dos iespēju apstiprināt atskaiti ar VSAOI summu darbiniekam, kas neatbilst standarta likmēm. 16.05.2015 10.02.2015 (4) Dienas vidējo izpeļņu aprēķina, pēdējo sešu
kalendāra mēnešu darba samaksas kopsummu dalot ar šajā periodā nostrādāto dienu
skaitu. Ja darbiniekam ir noteikts summētais darba laiks, dienas vidējo izpeļņu
aprēķina, stundas vidējo izpeļņu reizinot ar vidējo nostrādāto stundu skaitu
darba dienā, kuru aprēķina, pēdējo sešu mēnešu laikā nostrādāto stundu skaitu
dalot ar kalendāra darba dienu skaitu (izņemot attaisnotu prombūtni) pēdējo
sešu mēnešu laikā. Nostrādāto dienu skaitā neietilpst pārejošas darbnespējas
dienas, atvaļinājuma dienas un dienas, kad darbinieks nav veicis darbu šā likuma
74.panta pirmajā un sestajā daļā minētajos gadījumos. Šeit redzams, ka mainījušies dienas vidējās izpeļņas aprēķināšanas noteikumi darbiniekiem, kuriem noteikts summētais darba laiks. Viņiem dienas vidējā izpeļņa tagad jāaprēķina, pēdējo sešu mēnešu laikā nostrādāto stundu skaitu dalot ar kalendāra darba dienu skaitu. Visiem pārējiem tāpat kā līdz šim dienas vidējā izpeļņa tiek aprēķināta, dalot algas kopsummu sešos mēnešos ar nostrādāto dienu skaitu. Mūsu kļūda bija, ka, ieviešot izmaiņas programmā gada sākumā, mēs neizpētījām visu līdz galam un pārveidojām dienas vidējās izpeļņas aprēķinus visiem darbiniekiem (ne tikai darbiniekiem ar summēto darba laiku). Mēs esam izlabojuši savu kļūdu. Sadaļā “ALGA – Personāls”, rediģējot darbinieka datus , ekrāna formas apakšā pievienots jautājums, vai darbiniekam noteikt summētais darba laiks vai ne. Attiecīgi formā “Vidējās darba algas aprēķins” vieniem darbiniekiem algas kopsumma par 6 mēnešiem dalās ar nostrādāto dienu skaitu (tāpat kā līdz šim), bet citiem – ar kalendāra darba dienu skaitu. Svarīga piebilde: Likuma tekstā dienas vidējās
izpeļņas aprēķināšanas formula darbiniekiem ar summēto darba laiku izskatās
daudz sarežģītāka, nekā rakstījām mēs (dalīt algas summu ar kalendāro darba
dienu skaitu). Tomēr mūsu vienkāršā formula matemātiski atbilst tai sarežģītajai
formulai, kura aprakstīta Likumā (kāpēc tā vajadzēja darīt – lai paliek autoru
ziņā). Tālāk piedāvājam sarakstu ar citām izmaiņām un
uzlabojumiem, kas ieviesti ACCORprofi pēdējo nedēļu laikā: Un, visbeidzot, vēl divas nelielas izmaiņas sadaļā
“FINANSES”: 20.01.2015 1. Algas aprēķina parametros pievienotas divas jaunas rindas (ar kodiem 092 un 093), kas ļauj ievadīt nostrādāto stundu skaitu un stundas likmi komandējuma laikā (gadījumam, kad komandējuma laikā darbojas stundu likme, kas atšķiras no standarta likmes). Attiecīgi rindiņa "tajā skaitā laika darba alga komandējumā" pievienota formai "Darba algas aprēķina lapiņa". 2. Pirms vairākiem gadiem piemaksas aprēķina formulā
par darbu naktīs un brīvdienās (svētku dienās) tika izdarīti labojumi, kas ļāva
uzskaitīt šīs piemaksas ne tikai stundu likmes gadījumā (kā bija agrāk), bet
arī darbiniekiem, kuri saņem algu. Tomēr šādas izmaiņas parādījās tikai tiem
mūsu klientiem, kuriem programma tika uzstādīta nesen. Mēs neriskējām automātiski
labot naktīs un svētku dienās nostrādāto stundu aprēķina formulu jau esošajās
datu bāzēs, lai izvairītos no iespējamām izmaiņām ar atpakaļejošu datumu. 3. Jau parādījušās mūsu klientu atsauksmes par darbu ar jauno tabeli. Mēs esam ņēmuši vērā dažas vēlmes. Cita starpā, tabeles drukātā forma kļuvusi vēl kompaktāka - sakarā ar to, ka no dienu datiem izņemta rindiņa "Virsstundas". Tas saistīts ar to, ka pārstrāde attiecas uz visu mēnesi kopumā, bet nevis uz kādu noteiktu dienu. Rezultātā izdevās savietot vienā tabeles lapā 10 darbiniekus (nevis septiņus, kā sākuma variantā). Turklāt tabeles kopējos rezultātos dati par darbinieku pārstrādātajām stundām saglabājušies. 4. Sadaļā "Aprēķins" (pamatsarakstā, kur norādīts aprēķinu gads un mēnesis), pievienots jauns parametrs - darba dienu skaits mēnesī. Agrāk ievadītajos datos par 2014. un 2015. gadu darba dienu skaits parādīsies automātiski (pamatojoties uz likumā noteikto darba dienu, brīvdienu un svētku dienu skaitu šajā periodā). Tieši šis dienu skaits tiks izmantots, aprēķinot dienas vidējo algu formā "Vidējās darba algas aprēķins". 5. Neliels papildinājums - tabeles vecā versija (ar vecajiem datiem) tagad pieejama ar Ctrl+Q. Iemesls - Ctrl+T ne vienmēr darbojas datorā, kur instalēta programma "Tilde". Tas ir, gadījumā, ja nevarat palaist veco tabeli ar Ctrl+T, pamēģiniet palaist to ar Ctrl+Q. 02.01.2015. Sagaidām Jauno gadu ar jaunu programmas versiju! Paziņojam par jaunās ACCORprofi versijas iznākšanu. Izmaiņas ieviestas sadaļās "ALGA" un "FINANSES". Sadaļā "ALGA" ieviesta jauna versija darba laika uzskaites tabelei ar jaunām funkcijām. Vienlaikus pārveidots neizmantoto atvaļinājuma dienu aprēķins - tagad to programmā paveikt ir ērtāk nekā iepriekšējā versijā. Sadaļā "FINANSES" galvenās izmaiņas saistītas ar finanšu operāciju un dokumentu reģistrācijas procedūru. Saskaņā ar mūsu klientu informāciju dažu pēdējo mēnešu laikā kļuvušas biežākas VID pārbaudes ar prasību uzrādīt ne tikai operāciju žurnālu, kur katrai operācijai piešķirts reģistrācijas numurs, bet arī dati par to, kurš un kad reģistrējis vai labojis operāciju. Programmā ieviestās izmaiņas nepieciešamības gadījumā pārbaudes laikā ļaus uzrādīt reģistrus ar visiem nepieciešamajiem datiem gan papīra, gan elektroniskajā formātā (CSV formātā). Tāpat informējam Jūs par to, ka šodien tika veikta rēķinu par programmas ACCORprofi tehnisko apkalpošanu 2015. gadam pasta izsūtne. Gadījumā, ja Jūs nevēlaties pagarināt Līgumu par tehnisko apkalpošanu, lūdzam par to paziņot. Vēršam Jūsu uzmanību uz to, ka iespēju brīvi lejupielādēt programmas ACCORprofi atjauninājumus izmanto visi mūsu klienti, kuri apmaksājuši tehniskās apkalpošanas līguma rēķinu par 2015. gadu. Ja šāda noslēgta līguma nav, programmas atjaunināšana un speciālista konsultācijas notiek par atsevišķu samaksu. Šajā piekļuves atsaucē Jūs varat iepazīties ar tehniskās apkalpošanas līguma noslēgšanas noteikumiem, kā arī mūsu pakalpojumu cenām šāda līguma neesamības gadījumā. Pasūtiet tehniskās apkalpošanas līgumu, aizpildot anketu. Lai aktivizētu programmas atjaunojumu lejupielādes funkciju, ieejiet ACCORprofi sadaļā „SERVISS” un nospiediet taustiņu „ACCORprofi atjaunināšanas pieslēgšana” (ar pelēku atslēdziņu kreisajā malā). Rezultātā uz ekrāna atvērsies forma, kurā tiks norādīts Jūsu datora identifikācija numurs. Atbildiet uz jautājumiem par Jūsu uzņēmuma nosaukumu, licences numuru un apmaksātā rēķina numuru, pēc tam nospiediet taustiņu „Nosūtīt Jūsu pieteikumu uz e-pasta adresi accorprofi@gmail.com” Rezultātā tiks palaista pasta klienta programma, kas instalēta Jūsu datorā (piemēram, Microsoft Outlook vai Outlook Express), kur viss jau būs aizpildīts un Jums atliks tiksi nospiest taustiņu „Send”. Gadījumā, ja Jūsu datorā nav instalēta pasta klienta programma, nosūtiet informāciju par identifikācijas numuru (tas norādīts atjauninājumu pieslēguma formā – taustiņš „ACCORprofi atjaunināšanas pieslēgšana” sadaļā SERVISS), uz mūsu e-pasta adresi accorprofi@gmail.com no sava e-pasta. Turklāt neaizmirstiet vēstulē norādīt arī Jūsu uzņēmuma nosaukumu un apmaksātā rēķina numuru. Pēc Jūsu vēstules saņemšanas ar pieteikumu Jums tiks nosūtīta atbilde ar īsu instrukciju, pēc kuras izpildīšanas Jūs varēsiet lejupielādēt programmas jauno versiju savā datorā. Izmaiņu saraksts, kas iekļautas
jaunajā ACCORprofi versijā
Tabeles jaunā forma PDF formātā 2. Pārveidots neizmantotā atvaļinājuma dienu aprēķins. Programmas iepriekšējā gada versijā tas nebija izveidots gluži ērti, un mēs nolēmām visu izveidot no jauna. Starta dati, tāpat kā agrāk, būs jāievada vienu reizi katram darbiniekam sadaļā "Personāls" (piemēram, uz 2015. gada sākumu), pēc tam aprēķins tiks veikts, pamatojoties uz datiem no jaunās tabeles. Aprēķinot atvaļinājuma dienas, tagad tiek ņemts sākuma atlikums (ievadīts sadaļā "Personāls"), tam tiek pievienots no sākuma datuma iekrāto kalendāra dienu skaits un atņemts neapmaksājamā atvaļinājuma dienu skaits, kā arī dienas, kad darba attiecību nav bijis. Turklāt tiek uzskaitītas izmantotās atvaļinājuma dienas par šo periodu. Aprēķins tiek atspoguļots formā "Mēneša atskaites - [OB] Atvaļinājuma dienu aprēķins ". No formas "Atskaites par periodu - [05] Vidējās darba algas aprēķins" aprēķins, kas darbojas pēc vecās shēmas, ir izņemts. Neizmantoto atvaļinājuma dienu skaita aprēķina forma PDF formātā 3. Sadaļā "ALGA - Aprēķins" pievienota
jauna funkcija - datu izdzēšana par vecajiem algas aprēķiniem līdz noteiktam
datumam. Tiek palaista ar taustiņu
- tā ir apakšējā poga rīkjoslā, kas izvietota ekrāna labajā pusē. Gadījumā,
ja Jūs esat nogriezuši datu bāzi, visa informācija par algu iepriekšējos periodos
saglabājas vecajā (nogrieztajā) datu bāzē, kur nepieciešamības gadījumā iespējams
ieiet un izdrukāt jebkuru nepieciešamo atskaiti par jebkuru veco periodu. Mēs ļoti iesakām izmantot jauno funkciju veco datu
izdzēšanai, bet nedarīt to ar roku (secīgi izdzēšot katru mēnesi). Iemesli ir
divi: Sadaļa "FINANSES"
- izmaiņas, kas saistītas ar piekļuves tiesībām:
operācijas reģistrāciju tagad var veikt arī parastais lietotājs (agrāk - tikai
lietotās ar administratora tiesībām). Tomēr reģistrācijas veikšanai programmai
būs jāzina lietotāja (grāmatveža) vārdu un uzvārdu. Gadījumā, ja šie dati nav
tikuši ievadīti programmā (bāzes lietotāju reģistrācija tiek veikta sadaļā "SERVISS
- Datu bāzu saraksts - F10"), lietotājs saņems piedāvājumu ievadīt savu
vārdu un uzvārdu operācijas reģistrācijas brīdī, un pēc tam dati tiks saglabāti; 2. Pievienota dokumentu reģistrācija sadaļā "Norēķini" (analoģiski tam, kā tas izdarīts sadaļā "Operācijas"). Tomēr atšķirībā no finanšu operāciju reģistrācijas šeit saglabājas dati (datums, laiks un lietotājs) tikai par sākuma reģistrāciju - kad dokumentam tiek piešķirts numurs. Iemesls - ar dokumentu saistītas finanšu operācijas, bet dati par to, kurš un kad veicis tajos labojumus, programmā tiek uzskaitīti atsevišķi. 3. Pēc analoģijas ar to, kā tas darbojas sadaļā "Operācijas", sadaļā "Norēķini" arī ir iespēja izdrukāt dokumentu reģistru par periodu (ar Alt+F5) vai saglabāt to failā CSV (taustiņš >.csv labajā pusē lejā rīkjoslā). 4. Reģistrācijas darbu attīrīšana.
Šāda nepieciešamība var rasties, piemēram, veidojot jaunu datu bāzi uz jau esošās
datu bāzes pamata (ar visiem tās iestatījumiem, izziņām un t.t.). Turklāt iespējama
tikai pilnīga visu datu dzēšana par operāciju un dokumentu reģistrāciju. Reģistrācijas
datu daļēja koriģēšana programmā nav pieļaujama. 5. Turklāt sadaļā "FINANSES - Norēķini" ieviesta vēl viena neliela izmaiņa, kas nav saistīta ar operāciju un dokumentu reģistrāciju. Debitoru izziņā (kur tiek ievadīti to rekvizīti) pievienoti dati par maksātāju (gadījumā, ja tas atšķiras no preces pircēja vai pakalpojuma saņēmēja). Šie dati tagad atspoguļojas rēķina formā. 23.09.2014 10.06.2014 1. Sadaļā “ALGA – PERSONĀLS” daļā, kur tiek ievadīti dati par pavēlēm (funkcija Ctrl+S), izmainīti (izlaboti un papildināti) pavēļu teksti un to drukātās formas. 2. Turpat (sadaļā ALGA) parādījusies iespēja
aprēķināt neizmantotās atvaļinājuma dienas. Šim nolūkam darbinieku
parametros (ALGA – personāls – F2) nepieciešams ievadīt sākuma datus: pēdējā
atvaļinājuma gadu un mēnesi un neizmantoto dienu skaitu uz to brīdi (vai 0 dienu,
ja pēdējās atvaļinājuma naudas aprēķinos tika izmaksāta summa par visām dienām,
kas uzkrājušās uz to brīdi). Gadījumā, ja atvaļinājuma nauda darbiniekam vēl
ne reizi nav tikusi izmaksāta, sākuma datos jānorāda darbā pieņemšanas diena
un mēnesis un 0 uzkrāto . 3. Programmas modulī “Noliktava” tagad valūtas kurss atspoguļojas saskaņā ar noteikumu “summa eiro = summa valūtā dalīta ar kursu”, nevis “reizināta”, kā tas bija agrāk (tāpat, kā tas jau darbojas programmas modulī “Finanses”). Turklāt pievienota iespēja automātiski lejuplādēt ECB valūtas kursus no interneta (taustiņi Ctrl+I). 07.04.2014 Sakarā ar izmaiņām, kuras Jūs ieviesāt Gada atskaites sagatavošanā, 2013. gada datu bāzē (jau pēc gadu nodalīšanas), mainījušies atlikumi uz 01.01.2014, un tagad šos atlikumus nepieciešams izlabot jaunajā – 2014. gada datu bāzē. Tagad to izdarīt var ne tikai manuāli, bet arī ar īpaši šim nolūkam izveidoto jauno programmas funkciju. Šim nolūkam 2013. gada datu bāzē ieejiet sadaļā “Finanses – Konti” un nospiediet Ctrl+F12, pēc tam Jums tiks piedāvāts izvēlēties datu bāzi, kurā jāpārvieto šie izmainītie atlikumi. Izvēlieties 2014. gada datu bāzi un nospiediet OK. Rezultātā jaunie 2013. gada beigu atlikumi pārvietosies uz 2014. gada datu bāzi. Vēl vienas izmaiņas saistītas ar iespējām saņemt no programmas atskaiti PVN1-1 (iepriekšējais nodoklis) ar visu darījumu atšifrējumu, nevis tikai to darījumu, kuru summa pārsniedz 1420 EUR. Šādu atskaiti bieži pieprasa VID, atmaksājot PVN. Jaunā atskaites forma atrodas sadaļā “Finanses – Atskaites – Saliktās atskaites – PVN deklarācija”. Visu pēdējo izmaiņu aktivizēšanai atjauniniet programmas versiju, nospiežot taustiņu “ACCORprofi atjaunināšana” (trešais no lejas) sadaļā “Serviss”. Atgādinām, ka iespēju brīvi atjaunināt programmu izmanto visi mūsu klienti, kuri apmaksājuši rēķinu saskaņā ar tehniskās apkalpošanas līgumu 2014. gadam, kā arī tie, kuriem no programmas uzstādīšanas momenta nav apritējis gads bezmaksas tehniskajai apkalpošanai. 11.01.2014 Pēdējo dienu laikā programmā ir ieviestas vairākas
svarīgas funkcijas: Mēs paziņojām tikai par dažām izmaiņām, patiesībā to ir daudz vairāk. Tāpēc mēs uzstājīgi iesakām sākt savu darba dienu (vai vismaz darba nedēļu) ar ļoti vienkāršu operāciju: ieiet sadaļā ”SERVISS” un nospiest taustiņu ar zilo aplīti “ACCORprofi atjaunināšana” (sarakstā trešā rindiņa no apakšas). Programmas atjaunināšana ilgst ne vairāk kā minūti (vairākumā gadījumu – 20-30 sekundes) un Jums nenāksies veikt nekādas papildu darbības. Tāpat neaizmirstiet par nepieciešamību ik dienu saglabāt savu darbu, veicot datu bāzes arhivēšanu (turpat, sadaļā “SERVISS” - taustiņš ar melno disketīti “Datu bāzes saglabāšana”). Īpaši svarīgi tas ir pašlaik – izmaiņu periodā, kas saistīts ar pāreju uz eiro. 03.01.2014 Lai aktivizētu programmas atjaunojumu lejupielādes funkciju, ieejiet ACCORprofi sadaļā „SERVISS” un nospiediet taustiņu „ACCORprofi atjaunināšanas pieslēgšana” (ar pelēku atslēdziņu kreisajā malā). Rezultātā uz ekrāna atvērsies forma, kurā tiks norādīts Jūsu datora identifikācija numurs. Atbildiet uz jautājumiem par Jūsu uzņēmuma nosaukumu, licences numuru un apmaksātā rēķina numuru, pēc tam nospiediet taustiņu „Nosūtīt Jūsu pieteikumu uz e-pastu….” Rezultātā tiks palaista pasta klienta programma, kas instalēta Jūsu datorā (piemēram, Microsoft Outlook vai Outlook Express), kur viss jau būs aizpildīts un Jums atliks tiksi nospiest taustiņu „Send”. Gadījumā, ja Jūsu datorā nav instalēta pasta klienta programma, nosūtiet informāciju par identifikācijas numuru (tas norādīts atjauninājumu pieslēguma formā – taustiņš „ACCORprofi atjaunināšanas pieslēgšana” sadaļā SERVISS), uz mūsu e-pasta adresi accorprofi@gmail.com no sava e-pasta. Turklāt neaizmirstiet vēstulē norādīt arī Jūsu uzņēmuma nosaukumu un apmaksātā rēķina numuru. Pēc Jūsu vēstules saņemšanas ar pieteikumu Jums tiks nosūtīta atbilde ar īsu instrukciju, pēc kuras izpildīšanas Jūs varēsiet lejupielādēt programmas jauno versiju savā datorā. Vēršam Jūsu uzmanību uz to, ka iespēju brīvi lejupielādēt programmas ACCORprofiatjauninājumus izmanto visi mūsu klienti, kuri apmaksājuši tehniskās apkalpošanas līguma rēķinu par 2014. gadu. Ja šāda noslēgta līguma nav, programmas atjaunināšana un speciālista konsultācijas notiek par atsevišķu samaksu. Šajā piekļuves atsaucē Jūs varat iepazīties ar tehniskās apkalpošanas līguma noslēgšanas noteikumiem, kā arī mūsu pakalpojumu cenām šāda līguma neesamības gadījumā. Pasūtiet tehniskās apkalpošanas līgumu, aizpildot anketu. 01.12.2013. Pārejam uz eiro ar ACCORprofi. Pārejas uz eiro plāns ACCORprofi lietotājiem. 1. Janvāra pirmajās dienās (un pat nedēļās) Jūs vēl kādu laiku varat turpināt darbu ar programmas veco versiju. Tostarp operācijās, kas attiecas jau uz 2014.gadu, Jūs ievadāt valūtu EUR. 2. Lejupielādēt ACCORprofi jauno versiju iespējams gan pirms, gan pēc decembra atskaišu nosūtīšanas. Programmas jaunajā versijā pieejams taustiņš datu bāzes pārveidei uz eiro, bet, iekams Jūs to nenospiedīsiet (bet to nevajag darīt uzreiz!) – programma strādās pa vecam un visas atskaites (tai skaitā arī par 2013. gada decembri) aprēķinās latos. 3. Nākamais solis – nošķirt 2014. gadu no 2013.
gada. Parasti datu bāzes nogriešana tiek veikta pēc gada atskaites nodošanas
(aprīlī-maijā), bet šoreiz to nāksies izdarīt ne vēlāk, kā februāra sākumā (pirms
atskaišu nodošanas par 2014. gada janvāri).
Rezultātā programma veiks šādas darbības: Atsevišķi uz EUR jāpārrēķina cenas par piedāvātajiem
pakalpojumiem, kas attiecas uz rēķinu izrakstīšanu klientiem
(protams, gadījumā, ja Jūs izdrukājat rēķinus no programmas): Abos gadījumos cenu pārrēķins notiek ar funkciju Ctrl+F12. Lai pārrēķinātu cenas no LVL uz EUR, pārrēķina formulā jānorāda::
Lodziņā ”Precizitāte” tiek norādīta precizitāte cenu noapaļošanai pēc pārrēķina. Piemēram, cipars 2 nozīmē, ka cenas tiks noapaļotas līdz veseliem centiem. Sadaļā „Alga” summas, kas attiecas uz 2013. gada aprēķiniem (tāpat arī vēl agrākiem periodiem), jaunajā datu bāzē saglabāsies latos (tas ir, programma tās uztvers kā summas latos). Tai pat laikā summas, kas attiecas uz 2014. gadu, jāievada jau EUR. Vidējās algas aprēķinos par periodu, kas ietver vienlaikus gan 2104., gan 2013. gadu, programma šo faktoru ņems vērā, un summām par 2013. gadu tiks piemērots koeficients 1,422872 (līdzvērtīgs eiro kursam pret latu). Ievadot datus par 2014. gada janvāri, programma piedāvās pārrēķināt summas, kas pārceltas no 2013. gada decembra, uz eiro (lai nevajadzētu to darīt manuāli)::
Tāpat programma automātiski aizvietos nodokļu likmes, neapliekamā minimuma summas un atlaides. Un, visbeidzot, pēdējā problēma, kuru mums atlicis atrisināt, saistīta ar sākuma atlikuma summu noapaļošanu pēc pārrēķina uz EUR. Pēc katra rēķina atlikuma noapaļošanas līdz 2 zīmēm, pārrēķinot tos uz EUR, debeta un kredīta kopsummas par visiem rēķiniem var nesakrist. Saskaņā ar pārejas noteikumiem, šī starpība jāatspoguļo ienākumos un izdevumos par 2014. gadu. Bet tas nozīmē, ka Jums jāieiet sadaļā „Konti”, un gadījumā, ja šāda starpība ir izveidojusies (Jūs to ieraudzīsiet ekrāna augšējā daļā), jāievada to kopsummā kāda bilances konta atlikumā (piemēram, 2690). Pēc tam ievadiet 01.01.2014 veiktu operāciju, pārceļot šo summu uz peļņu vai zaudējumu no kursu starpības (piemēram, uz kontu 8150 vai 8250). Kā redzat, pāreja uz eiro programmā ACCORprofi izrādījās ne pārāk sarežģīts uzdevums. Ja tomēr Jums raušies kaut kādi jautājumi – mēs vienmēr esam gatavi Jums palīdzēt.
Izmaiņas, kas saistītas
ar rēķinu izrakstīšanu klientiem: Tagad rēķinu formas izskatīsies šādi: Jaunajā sarakstā iekļautas arī citas formas: “Priekšapmaksasrēķins”, “Kredītrēķins”, “Dokumentakontējums”, “Avansaatskaite” (gadījumam, kad norēķini ar atskaitei pakļautajām personām notiek sadaļā „Norēķini”)utt. Dažas no tām var izmantot kā sagataves individuālajiem iestatījumiem (piemēram, invoice formas angļu un krievu valodā). Ikvienā atskaites formā līdztekus gala summai EUR norādīts tās ekvivalents LVL (saskaņā ar pārejas noteikumiem, kas ir spēkā līdz 31.03.2014). Programmas versijās pēc 01.04.2014 summa latos rēķinu formās vairs netiks uzrādīta. Kā rīkoties, ja Jūs izmantojat savas (kādreiz
individuāli Jums iestatītas) rēķinu formas?
Kā redzat, Jūsu vecās formas parādās jaunajā sarakstā, lai gan ar diezgan dīvainiem nosaukumiem – „OWN (XX)”, kur iekavās norādīts formas kods no vecā saraksta. Jūs varat mainīt šo formu nosaukumus. Šim nolūkam tikai jāveic darbības, kas aprakstītas nākamajā punktā. Kā izveidot savu rēķinu sarakstu programmas
jaunajā versijā?
Lai izlabotu formas nosaukumu no OWN (XX) uz savu nosaukumu, nospiediet F2 un lodziņā „Nosaukums” ievadiet savu formas nosaukumu. Piemēram, OWN (01) vietā ievadiet jaunu nosaukumu: „Rēķins (pamatforma)”.
Lodziņa „Kods” saturu nemainiet. Jūs varat ar taustiņu Delete izdzēst no saraksta Jums nevajadzīgās rēķinu formas, atstājot tikai tās, kuras plānojat izmantot. Pēc formu saraksta rediģēšanas nospiediet Esc. Tagad Jūsu izveidotais formu saraksts paliks pie Jums un nepazudīs tālākās programmu atjaunināšanas laikā. Citas izmaiņas sadaļā
„Finanses”: 2. Mainīts kases grāmatas lapas formas dizains (pārveidots līdzīgāks tradicionālajam „papīra” paraugam). 3. Sadaļās „Norēķini – F11 (Līgumu saraksts)” un „Iestatījumi – Pakalpojumu veidi” pievienota funkcija Ctrl+F12 cenu pārrēķināšanai EUR ar nepieciešamo noapaļojumu. 4. Sadaļas „Konti” tabulā pievienota jauna pazīme „P” (tiek ieslēgta un izslēgta ar Ctrl+P). Šī pazīme tiek piešķirta rēķinam, kas saistīts ar PVN. Formā „Dokumentu reģistrs” (sadaļa „Norēķini – AltF5”) PVN summu norēķinu dokumentos tagad nosaka programma, ņemot vērā pazīmes „P” esamību to operāciju kontos, kas iekļautas dokumenta sastāvā. Agrāk PVN šeit tika noteikts saskaņā ar kontu, kas ievadīts lodziņā „PVN konts” sadaļā „Finanses – Iestatījumi – Savdabīgi konti”. Tomēr praksē grāmatveži bieži izmanto vairākus PVN kontus (katru atšķirīgai situācijai, piemēram, - vienu priekšnodokļiem, otru – nodokļiem, izrakstot faktūrrēķinu klientiem, daži PVN uzskaiti veic nevis pēc izrakstītajiem, bet gan pēc apmaksātajiem faktūrrēķiniem un tā tālāk) . Tātad, ja tagad sadaļā „Konti” atzīmēt visus ar PVN saistītos kontus ar pazīmi „P”, tad programma vienmēr pareizi atspoguļos PVN summu dokumentu žurnālā. 5. Sadaļā „Konti” sākuma atlikumu nullēšanas taustiņš (Ctrl+9) pievienots funkcionālajam panelim, kas izvietots ekrāna labajā pusē. Tagad ar šo taustiņu tiek piedāvāts izvēlēties divus variantus: „nullēt operāciju kontu atlikumus (grupas 6, 7 un 8)” vai „nullēt visu kontu atlikumus”. Vecais variants (nullēt atsevišķas kontu grupas atlikumus) tagad tiek palaists ar Ctrl+Alt+F9. 6. Būtiski paātrināts sākuma atlikumu pārrēķins sadaļā „Konti”, kas tiek palaists ar Ctrl+F4 (vai ar jauno taustiņu „Pārrēķināt”, kas izvietots līdzās sākuma datumam). Agrāk datu bāzēs ar lielu kontu skaitu šāds pārrēķins noritēja ļoti lēni. 7. Atrisināta vēl viena lielo datu bāzu problēma. Sadaļā „Konti” , kad ieslēgta debitora (kreditora) konta atlikuma un šā atlikuma atšifrējuma summas dokumentos atbilstības pārbaude (neatbilstība gadījumā tabulas labajā stabiņā parādās sarkana jautājuma zīme „?”), programma vairs „nebremzē” pārvietošanos pa saraksta rindām. Tas ir – sākuma atlikumu atbilstības pārbaudi tagad var neatslēgt. 8. Dokumentu ievades un rediģēšanas formā (sadaļa „Norēķini”) pievienoti jauni lodziņi: „Pakalpojumu sniegšanas periods” un „Garantijas summa”. Parametrs „Pakalpojumu sniegšanas periods”: Parametrs „Garantijas summa”: 9. Turpat (sadaļā „Norēķini”) dokumenta rediģēšanai pievienots taustiņš (ar divām melnām bultiņām pa labi-pa kreisi) kontrahenta (debitora vai kreditora) izvēlei. Taustiņš atrodas dokumenta rediģēšanas formas kreisajā augšējā stūrī – blakus taustiņam „Konts”. Tagad jauna dokumenta ievadīšanas laikā programma, tāpat kā agrāk, piedāvā vispirms izvēlēties kontrahentu, bet pēc tam aizpildīt visus pārējos lodziņus. Savukārt jau esoša dokumenta rediģēšanas laikā kursors sākumā tiek novirzīts lodziņā „Dokumenta nosaukums”. Kontrahenta nomaiņas nepieciešamības gadījumā var nospiest šo jauno taustiņu un uznirušajā sarakstā izvēlēties vajadzīgo kontrahentu. 10. Grupas „6. Kontu apgrozījumu saraksts” atskaišu grupas sarakstā pievienotas divas formas: „Izvērsta forma ar LVL” un „Saīsināta forma ar LVL”. Tajās sākuma atlikums atspoguļots divās valūtās – bāzes valūtā (par kuru pēc -01.01.2014 kļūs eiro ) un latos. Šīs formas būs nepieciešamas vēl kādu laiku pēc sākuma atlikumu pārrēķina uz eiro, lai salīdzinātu tos ar atlikumiem 2013. gada beigās vecajā datu bāzē, kurā šīs summas tiks atspoguļotas latos un kur pirms gada atskaites nodošanas iespējamas kaut kādas izmaiņas. Izmaiņas sadaļā „Alga”: Kāpēc tas viss ir nepieciešams? Līdztekus ērtībai no vizuālās uztveršanas viedokļa tam visam ir arī praktiska jēga: ievadot datus par 2014. gada janvāri, programma jau sākotnēji piedāvās pārskaitīt uz EUR ciparus (nokopētos no aprēķiniem par 2013. gada decembri). Tostarp tiek pārskaitītas tikai „naudas” rindas (tas ir, atzīmētās ar zaļu krāsu), lai, piemēram, nostrādāto dienu skaits pārrēķinu laikā netiktu izdalīts ar 0,702804. Tāpat automātiski jānomainās nodokļu likmēm, neapliekamajam minimumam, atlaidēm un minimālajai algai (saskaņā ar jaunajām likmēm, kas ir spēkā no 2014.gada). Katram gadījumam paredzēta arī pārrēķina funkciju manuālā palaišana – to var palaist ar Ctrl+F12, strādājot sadaļas „Aprēķins” darbinieku sarakstā (protams, runa ir tikai par aprēķiniem 2014. gada janvārī). 2. Sadaļas „Parametri” standarta sarakstā pievienots parametrs „Virsstundas”. Tagad tas atspoguļojas visās atskaitēs (aizvietojot parametru „Dienesta a/tr. izlietojums”, kas zaudējis savu aktuālumu). 3. Datu bāzes rekvizītos (formas apakšā) pievienots jauns „ķeksītis” – pazīme, pēc kuras programma nosaka, vai atskaitē „Ziņojums par VSAOI un IIN” IIN summu atspoguļot par iepriekšējo mēnesi vai par tekošo.
Instrukcija
pārejai uz EUR programmā ACCORprofi Atpakaļ uz mājas lapu grāmatvedības programma accorprofi; grāmatvedības programmas; gramatvedibas programma |
|||
Copyright © "PROFI studija" SIA, 2016 |